Excite

Oefeningen voor strakke billen en buik

Heb je geen zin om je aan te sluiten bij een sportschool? Gelukkig zijn er veel oefeningen voor strakke billen en buik die je gewoon thuis kunt doen.

Billen en buik

Deze oefening is voor billen en buik. Ga op de vloer zitten met je benen gestrekt naar voren. Hang dan naar achteren met je bovenlichaam en steun daarbij op je ellebogen; je handen hebben je heupen vast. Probeer je onderrug zo veel mogelijk op de grond te drukken en span je buik spieren aan. Til nu je benen van de grond tot een hoek van 45 graden. Druk je dijbenen samen en hou je voeten gestrekt met de richting van je benen. Draai nu 12 grote cirkels met de klok mee en vervolgens 12 cirkels tegen de klok in.

Train heupen en benen met deze squad

Voor mooie heupen en benen ga je in een squad staan. Zorg dat je knieën niet voorbij het midden van je voet komen. Maak nu in deze positie twintig stappen naar rechts en twintig stappen naar links. Het is het makkelijkst om deze oefening in een gang of ruime kamer te doen. Wordt het te makkelijk? Span dan een elastiek om je enkels voor meer weerstand. Herhaal deze oefening drie keer.

Plank voor strakke billen

De plank kennen de meeste mensen als goede oefening voor de buikspieren. Met deze variatie krijg je ook nog eens strakke billen. Steun op je ellebogen en op de punt van je tenen en hou je lichaam zo recht als een plank. Til nu een voor een je benen zo’n dertig centimeter op. Probeer dit een minuut vol te houden; wissel dan van been.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017