Excite

Gouden combinatie: krachttraining en cardio

Sporten is belangrijk; dat weet iedereen. Maar toch kom je er niet met alleen maar een paar keer per week op de crosstrainer in de fitness. Om te zorgen dat fitness het gewenste effect heeft, zoals afvallen, spieren opbouwen of gewoon fit worden, heb je een aangepast programma nodig. Vaak kunnen specialisten bij het fitness centrum samen met jou doelen bepalen en een programma samenstellen dat bestaat uit een deel krachttraining en een deel cardio. Zo profiteer je optimaal van die uurtjes zweten bij de fitness!

Combinatie krachttraining en cardio

Het is belangrijk om tijdens je workout altijd een combinatie van krachttraining en cardio-oefeningen te doen. Ook als je wilt afvallen is krachttraining belangrijk. Krachttraining zorgt ervoor dat je geen spieren verliest bij het sporten. Spieren zorgen er namelijk voor dat je vet verbrandt. Hoe meer spieren je verliest door overmatige cardio, hoe minder je zult afvallen.

De gouden tip bij de combinatie krachttraining en cardio is te beginnen met de krachttraining. Krachttraining kost namelijk meer energie dan cardio en die energie heb je nodig om je oefeningen goed uit te voeren. Bij een krachttraining gebruikt je lichaam vooral koolhydraten. Ongeveer na een kwartier stapt je lichaam over op vetverbranding en zo kun je vervolgens het maximale uit je cardio halen. Doe natuurlijk voor je krachttraining een warming up van zo’n tien minuten om je spieren los te maken.

Juiste voeding

Tenslotte: goed sporten is één stap vooruit, maar slecht eten zijn twee stappen terug. Met het juiste dieet bouw je spieren op en krijg je een mooi gevormd lichaam. Bovendien heb je minder last van spierpijn en heeft je lichaam weer snel energie na een gezonde snack of maaltijd. Goed eten is dus erg belangrijk bij het sporten.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017