Excite

De '30 day plank challenge' voor strakke buikspieren

Strakke buikspieren willen we allemaal. Helaas kun je geen sixpack krijgen zonder bloed zweet en tranen. Een leuke manier om je buikspieren relatief snel in shape te krijgen is met de ‘30 day plank challenge.’ Een simpele maar effectieve methode om binnen een maand een strakke core te krijgen, op basis van één van de meest bekende buikspieroefeningen: planken.

Planken?

Iedereen die wel eens een lesje heeft meegedaan in de sportschool kent het planken. Het is een statische houding waarbij je het lichaamsgewicht verdeeld tussen je tenen en je onderarmen. De gezicht is naar onderen gericht en je lichaam zo strak als een plank. Alle bil- en buikspieren worden getraind met deze oefening, waarbij het de bedoeling is dat je de houding zo lang mogelijk aanneemt. Een goede plank zie je in de foto boven dit artikel, maar laat je niet verrassen door het gemak waarmee deze dame aan het planken is!

Trainingsschema

De ’30 day plank challenge’ zou weinig uitdaging bieden voor de buikspieren als het niet eigenlijk een flinke workout is om je sixpack in shape te krijgen. De plank als buikspieroefeningen begint misschien makkelijk met 20 seconden, maar het is de bedoeling dat je dit binnen 30 dagen uitbouwt naar een 5 minuten plank. En dan is niet voor mietjes! Bekijk het trainingsschema hier onder en motiveer je vrienden om met je mee te doen!

  • Dag 1: 20 seconden
  • Dag 2: 20 seconden
  • Dag 3: 30 seconden
  • Dag 4: 30 seconden
  • Dag 5: 40 seconden
  • Dag 6: Rustdag
  • Dag 7: 45 seconden
  • Dag 8: 45 seconden
  • Dag 9: 60 seconden
  • Dag 10: 60 seconden
  • Dag 11: 60 seconden
  • Dag 12: 90 seconden
  • Dag 13: Rustdag
  • Dag 14: 90 seconden
  • Dag 15: 90 seconden
  • Dag 16: 120 seconden
  • Dag 17: 120 seconden
  • Dag 18: 150 seconden
  • Dag 19: Rustdag
  • Dag 20: 150 seconden
  • Dag 21: 150 seconden
  • Dag 22: 180 seconden
  • Dag 23: 180 seconden
  • Dag 24: 210 seconden
  • Dag 25: 210 seconden
  • Dag 26: Rustdag
  • Dag 27: 240 seconden
  • Dag 28: 240 seconden
  • Dag 29: 270 seconden
  • Dag 30: 300 seconden

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017