Excite

5 tips om een betere hardloper te worden

Veel mensen willen wel graag hardlopen, maar bedenken toch steeds weer redenen om het niet te doen. Geldt dat ook voor jou, maar zou je wél graag meer willen lopen? Dan hebben wij een aantal tips voor je. Om te beginnen: concentreer je op de finishlijn. Je komt ergens sneller als je je focust op je eindstation. Het lijkt dan vaak ook of de afstand kleiner is, iets dat ook meer motiveert.
    © Getty Images

Schakel wat fans in

Onderzoek toont aan dat het helpt als mensen naar positieve beelden krijgen. Probeer dus wat fans te regelen, die je bijvoorbeeld aanmoedigen tijdens een wedstrijd. Die kunnen je helpen om bij de finishlijn te komen, maar ze kunnen voor die tijd natuurlijk ook morele ondersteuning bieden.
    © Getty Images

Praat tegen jezelf

Het kan wat vreemd lijken, maar een goede mantra helpt je echt bij het actief blijven. Praat daarom gerust tegen jezelf. Zeg dat je het kunt, zeg dat je er niet aan twijfelt en bevestig jezelf. Je zult merken dat je dan veel meer kunt dan je misschien in de eerste instantie gedacht had.
    © Getty Images

Maak onderscheid tussen mentale moeheid en fysieke moeheid

Je kunt denken dat je moe bent, maar je kunt ook écht moe zijn. Maak onderscheid tussen mentale moeheid en fysieke moeheid. Als je mentaal moe bent, dan voelt alles veel zwaarder en kost het ook veel meer moeite om de fysieke taak te volbrengen. Als je het jezelf écht zwaar wilt maken, dan kun je jezelf ook voorhouden dat je het heel zwaar hebt.
    © Getty Images

Geef jezelf een beloning

En, het kan wat geld kosten, maar helpt vaak wel: geef jezelf een beloning als je gerend hebt. En dat hoeft niet per se een cadeau te zijn, je kunt jezelf ook geld geven. Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die geld krijgen om naar de sportschool te gaan, vaker gaan.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017